Szwajcaria Saksońska - Ścieżka Mamarzy - Malerweg

Malerweg – Ścieżka Malarzy w Szwajcarii Saksońskiej – odcinek koło Bad Schandau

Podczas naszej wyprawy do Szwajcarii Saksońskiej mieliśmy okazję spacerować kilkoma odcinkami słynnej Ścieżki Malarzy. Malerweg to długi na 112 kilometrów w szlak pieszy prowadzący przez najciekawsze miejsca Szwajcarii Saksońskiej. My wybraliśmy się na jeden z …

Malerweg – Ścieżka Malarzy w Szwajcarii Saksońskiej – odcinek koło Bad Schandau Przeczytaj

Widok ze Spicaka w Górach Izerskich

Oldrichovski Spicak (Oldřichovský Špičák) na zachodnim krańcu Gór Izerskich

Na zachodnim krańcu Gór Izerskich stoi schowany w buczynowym lesie Oldrichovski Spicak (Oldřichovský Špičák). Nieniepokojony niemal przez nikogo, zachęca do odwiedzin tych, którzy w górach szukają ciszy i spokoju. Dlatego właśnie postanowiliśmy z Agą go …

Oldrichovski Spicak (Oldřichovský Špičák) na zachodnim krańcu Gór Izerskich Przeczytaj

Szlaki w Szwajcarii Saksońskiej

Majówkę w 2022 roku zaplanowaliśmy ze sporym wyprzedzeniem. Zauroczeni wpisami na blogach i mnóstwem zdjęć wybraliśmy tym razem przepiękny obszar górski na granicy czesko-niemieckiej. Mam na myśli szlaki w Szwajcarii Saksońskiej i Czeskiej. Po czeskiej …

Szlaki w Szwajcarii Saksońskiej – Via Ferrata Hantzschelstiege koło Kirnitzschtal Przeczytaj

Islandia północna - wodospad Dettifoss

Ostatnim przystankiem na naszej trasie po Islandii była miejscowość Hauganess. To niewielkie miasteczko z portem i polem kempingowym z pozoru niczym się nie wyróżnia. Jednak, kiedy tu dotarliśmy, zostaliśmy przez gospodynię naszego noclegu (willa Sela) …

Islandia północna: droga ze wschodu na północ wyspy, czyli przestrzeń i wodospady Przeczytaj

Thingvellir - Park Narodowy - Złoty Krąg na Islandii

Islandia południowo-zachodnia – Park Narodowy Thingvellir i inne ciekawostki

Złoty Krąg na Islandii to obszar pełen ciekawych miejsc. Aktywność wulkaniczna i geotermalna, góry i sporo wody. Kolejne dwa dni na wyspie spędziliśmy właśnie tam. Odwiedziliśmy kilka wodospadów i niesamowity Thingvellir. To Park Narodowy związany …

Islandia południowo-zachodnia – Park Narodowy Thingvellir i inne ciekawostki Przeczytaj

Erupcja wulkanu na Islandii

Złoty Krąg na Islandii – wodospady na Islandii i aktywny wulkan

Drugi dzień to kolejne punkty ze Złotego Kręgu na Islandii. Tak bowiem nazywa się najbardziej znane skupisko atrakcji turystycznych na południowym-zachodzie wyspy. Odwiedziliśmy przepiękne wodospady i jedyny obecnie aktywny gejzer na wyspie. Widzieliśmy też uśpionego …

Złoty Krąg na Islandii – wodospady na Islandii i aktywny wulkan Przeczytaj

Krater wygasłego wulkanu Grimsnes - Kerið

Nasza wyprawa po krainie lodu i ognia rozpoczęła się na lotnisku Keflavik. Po wylądowaniu i wypożyczeniu auta ruszyliśmy w kierunku naszego pierwszego noclegu – Selholt. Daleko nie było, więc po półtoragodzinnej jeździe i szybkim prysznicu …

Golden Circle na Islandii, czyli południowo – zachodnia część wyspy – kilka ciekawych miejsc (część 1) Przeczytaj

Info o nowych wpisach? Zapisz się do newslettera. Nie wysyłam spamu!