Góry Kamienne

Góry Kamienne i Zamek Radosno

Góry Kamienne to stosunkowo niewielkie pasmo w Sudetach Środkowych. Leżą na pograniczu polsko – czeskim. Jednym z najbardziej znanych i charakterystycznych obiektów w tym rejonie jest schronisko Andrzejówka. Są tam też ruiny dwóch zamków: Radosno i Rogowiec. I właśnie ten pierwszy był celem naszego spaceru. Góry Kamienne mocno mnie zaskoczyły, ale o tym odrobinę później.

Zamek Ostrężnik i Jaskinia Ostrężnicka

Zamek Ostrężnik na Szlaku Orlich Gniazd

Zamek Ostrężnik, a właściwie jego ruiny, nie są może zbyt okazałe. Na pewno daleko im do Zamku Olsztyn, czy Ogrodzieniec. Jednak moim zdaniem warto je odwiedzić z dwóch powodów. Pierwszy – bo to zamek ;-). Choć ruiny nie robią zbyt wielkiego wrażenia, to obcowanie z historią i tajemnice jakie go otaczają już tak. Po drugie …

Zamek Ostrężnik na Szlaku Orlich Gniazd Przeczytaj

Zamek Księcia Henryka

Zamek Księcia Henryka – punkt widokowy na Karkonosze

Na górze Grodna (504 m.n.p.m) w Kotlinie Jeleniogórskiej znajdują się malownicze ruiny, które dzięki prywatnemu właścicielowi odzyskują powoli dawny blask. Zamek Księcia Henryka, bo o nim mowa, to wybudowanym w XIX wieku zameczek myśliwski. Zarówno budowla sama w sobie, jak i góra, na której się znajduje, nie są zbyt okazałe. Jednak moim zdaniem wato jest …

Zamek Księcia Henryka – punkt widokowy na Karkonosze Przeczytaj

Rezerwat Góra Zborów

Rezerwat Góra Zborów i Zamek Bąkowiec

Jeśli lubisz góry, zamki i jaskinie, to zakochasz się Jurze Krakowsko – Częstochowskiej. Można tam znaleźć po trochu wszystkiego i to na jednodniowym spacerze. Tym razem zaprezentuję trasę od Jaskini Głębokiej, przez rezerwat Góra Zborów, aż do ruin zamku Bąkowiec w Skarżycach. To jedna z ciekawszych wędrówek po Jurze w czasie naszego wrześniowego urlopu.

Zamek Bobolice

Bobolice i Mirów – zamki, które warto odwiedzić

Jura Krakowsko Częstochowska to doskonałe miejsce nie tylko dla wspinaczy skałkowych. Ciekawe trasy znajdą tu również rowerzyści. Muszę przyznać, że trochę spuchłem na tych ciągłych podjazdach. Jednak z górki też było. A że pogoda dopisała i nie spieszyło nam się zbytnio, wycieczka do zamków Bobolice i Mirów była bardzo udana.

Zamek Cisy

Zamek Cisy – ciekawe ruiny

Nazwa „Zamek Cisy” pojawił się na oznaczeniu zielonego szlaku podczas niedawnej wizyty w okolicach Książa, a konkretnie Ścieżki Hochbergów. Postanowiliśmy więc jeszcze tego samego dnia podjechać kawałek, żeby go zobaczyć. Zamek leży na obrzeżach Książańskiego Parku Krajobrazowego, więc samochodem udało nam się do niego dojechać w kilka minut. Również kilkuminutowy był spacer z parkingu do …

Zamek Cisy – ciekawe ruiny Przeczytaj

Stary Książ - Ruiny

Stary Książ i Ścieżka Hochbergów

Na Zamku Książ byłem kilkukrotnie. Miałem okazję zwiedzić zarówno sam Zamek jak i część udostępnionych turystycznie podziemi. Natomiast nie byłem dotychczas w okolicy i przyszedł czas to zmienić. Stary Książ i Ścieżka Hochbergów, którą do ruin dotarłem była jednym z największych zaskoczeń, jakie ostatnio spotkałem na szlaku. Zaskoczeń pozytywnych oczywiście. Dodam, że spacer miał miejsce …

Stary Książ i Ścieżka Hochbergów Przeczytaj

Highland Cattle

Wyprawa do Szkocji – zamki i nie tylko… (część 4)

Wyprawa do Szkocji upłynęła nam bardzo szybko, a ostatnie jej dni znowu w drodze. Pierwszym przestankiem była destylarnia Ben Nevis w Fort William. Niestety byliśmy poza „sezonem destylarniczym” więc akurat trunek się nie pędził, ale dzięki temu mieliśmy zupełnie prywatną wycieczkę. I to w sensie dosłownym – byliśmy jedynymi zwiedzającymi. Dokładnie i bez pośpiechu mogliśmy …

Wyprawa do Szkocji – zamki i nie tylko… (część 4) Przeczytaj

Szkocja

Wyspa Skye i Big Sand, czyli Szkocji ciąg dalszy…

Big Sand to niewielka mieścina pośrodku niczego. Czyli tak jak lubię najbardziej. Cisza, spokój i przemiła gospodyni. Kabina okazała się bardzo wygodna, choć nieogrzewana łazienka w chłodniejsze noce może być trudnym przeżyciem. Nam to jednak specjalnie nie przeszkadzało. Łóżko było wygodne i to wystarczyło. Zupełnie niedaleko jest stąd także wyspa Skye – jeden z głównych …

Wyspa Skye i Big Sand, czyli Szkocji ciąg dalszy… Przeczytaj

Szkocja - częśc 1

Szkocja, czyli wszędzie owce… Część 1

Plan wyjazdu do Szkocji powstał już zimą. Trochę poczytaliśmy i podjęliśmy z Agnieszką decyzję o wyborze właśnie tego kierunku na pierwszy, wspólny, dłuższy wyjazd. Ja przygotowałem zarys trasy i miejsca noclegów a Agnieszka zajęła się wyszukiwaniem ciekawych, wartych odwiedzenia miejsc po drodze. Wylot z Poznania i lądowanie w Edynburgu przebiegły bez większych problemów, jeśli nie …

Szkocja, czyli wszędzie owce… Część 1 Przeczytaj

Festiwal Kwiatów na Zamku Książ

W długi, majowy weekend wybrałem się za namową znajomych na Festiwal Kwiatów na Zamku Książ w Wałbrzychu. Impreza odbywała się już po raz trzydziesty, więc jest bardzo znana i chętnie odwiedzana. Nie inaczej było i tym razem . Tłumy nieprzebrane, a korek przed wjazdem na parking zdawał się nie mieć końca.

Info o nowych wpisach? Zapisz się do newslettera. Nie wysyłam spamu!