Islandia - jak podróżować po Islandii

Jak podróżować po Islandii – nasz pomysł na niezapomniane wakacje

Islandia to bardzo zróżnicowany kraj. Pełen pięknych miejsc, lodu i ognia. Na próżno szukać tam słonecznych plaż i ekskluzywnych hoteli. Jeśli więc lubisz złoty piasek i zimne drinki z parasolką w formule All Inclusive, to zdecydowanie odradzam. Jeśli jednak wolisz ciszę i spokój w niespotykanych nigdzie indziej „okolicznościach przyrody”, to miejsce dla Ciebie. Jak podróżować …

Jak podróżować po Islandii – nasz pomysł na niezapomniane wakacje Przeczytaj

Góry Kamienne

Góry Kamienne i Zamek Radosno

Góry Kamienne to stosunkowo niewielkie pasmo w Sudetach Środkowych. Leżą na pograniczu polsko – czeskim. Jednym z najbardziej znanych i charakterystycznych obiektów w tym rejonie jest schronisko Andrzejówka. Są tam też ruiny dwóch zamków: Radosno i Rogowiec. I właśnie ten pierwszy był celem naszego spaceru. Góry Kamienne mocno mnie zaskoczyły, ale o tym odrobinę później.

Zamek Ostrężnik i Jaskinia Ostrężnicka

Zamek Ostrężnik na Szlaku Orlich Gniazd

Zamek Ostrężnik, a właściwie jego ruiny, nie są może zbyt okazałe. Na pewno daleko im do Zamku Olsztyn, czy Ogrodzieniec. Jednak moim zdaniem warto je odwiedzić z dwóch powodów. Pierwszy – bo to zamek ;-). Choć ruiny nie robią zbyt wielkiego wrażenia, to obcowanie z historią i tajemnice jakie go otaczają już tak. Po drugie …

Zamek Ostrężnik na Szlaku Orlich Gniazd Przeczytaj

Zamek Księcia Henryka

Zamek Księcia Henryka – punkt widokowy na Karkonosze

Na górze Grodna (504 m.n.p.m) w Kotlinie Jeleniogórskiej znajdują się malownicze ruiny, które dzięki prywatnemu właścicielowi odzyskują powoli dawny blask. Zamek Księcia Henryka, bo o nim mowa, to wybudowanym w XIX wieku zameczek myśliwski. Zarówno budowla sama w sobie, jak i góra, na której się znajduje, nie są zbyt okazałe. Jednak moim zdaniem wato jest …

Zamek Księcia Henryka – punkt widokowy na Karkonosze Przeczytaj

Rezerwat Góra Zborów

Rezerwat Góra Zborów i Zamek Bąkowiec

Jeśli lubisz góry, zamki i jaskinie, to zakochasz się Jurze Krakowsko – Częstochowskiej. Można tam znaleźć po trochu wszystkiego i to na jednodniowym spacerze. Tym razem zaprezentuję trasę od Jaskini Głębokiej, przez rezerwat Góra Zborów, aż do ruin zamku Bąkowiec w Skarżycach. To jedna z ciekawszych wędrówek po Jurze w czasie naszego wrześniowego urlopu.

Zamek Bobolice

Bobolice i Mirów – zamki, które warto odwiedzić

Jura Krakowsko Częstochowska to doskonałe miejsce nie tylko dla wspinaczy skałkowych. Ciekawe trasy znajdą tu również rowerzyści. Muszę przyznać, że trochę spuchłem na tych ciągłych podjazdach. Jednak z górki też było. A że pogoda dopisała i nie spieszyło nam się zbytnio, wycieczka do zamków Bobolice i Mirów była bardzo udana.

Twierdza Srebrba Góra

Twierdza Srebrna Góra – największa w Europie

Twierdza Srebrna Góra to największa tego typu konstrukcja w Europie. Ta wzniesiona w drugiej połowie XVIII wieku warownia miała strzec zdobytego przez Prusy Śląska. My wybraliśmy się na zwiedzanie w połowie maja i w połowie tygodnia, więc zdecydowanie poza sezonem. Dzięki temu mogliśmy liczyć na spokojne obejrzenie budowli i wysłuchanie ciekawostek opowiadanych przez ubranego w …

Twierdza Srebrna Góra – największa w Europie Przeczytaj

Zamek Cisy

Zamek Cisy – ciekawe ruiny

Nazwa „Zamek Cisy” pojawił się na oznaczeniu zielonego szlaku podczas niedawnej wizyty w okolicach Książa, a konkretnie Ścieżki Hochbergów. Postanowiliśmy więc jeszcze tego samego dnia podjechać kawałek, żeby go zobaczyć. Zamek leży na obrzeżach Książańskiego Parku Krajobrazowego, więc samochodem udało nam się do niego dojechać w kilka minut. Również kilkuminutowy był spacer z parkingu do …

Zamek Cisy – ciekawe ruiny Przeczytaj

Kompleks Włodarz

Kompleks Włodarz – serce „Olbrzyma”

Kompleks Włodarz to największe poznane do tej pory podziemia wykute w ramach projektu „Riese” ( Olbrzym) w Górach Sowich. Długość korytarzy to około trzech kilometrów. A według obecnych zarządców obiektu znana i udostępniona do zwiedzania część to jedynie jedna czwarta z wydrążonych w górze Włodarz sztolni. Problem w tym, że do tych nieznanych części obiektu …

Kompleks Włodarz – serce „Olbrzyma” Przeczytaj

Stary Książ - Ruiny

Stary Książ i Ścieżka Hochbergów

Na Zamku Książ byłem kilkukrotnie. Miałem okazję zwiedzić zarówno sam Zamek jak i część udostępnionych turystycznie podziemi. Natomiast nie byłem dotychczas w okolicy i przyszedł czas to zmienić. Stary Książ i Ścieżka Hochbergów, którą do ruin dotarłem była jednym z największych zaskoczeń, jakie ostatnio spotkałem na szlaku. Zaskoczeń pozytywnych oczywiście. Dodam, że spacer miał miejsce …

Stary Książ i Ścieżka Hochbergów Przeczytaj

Zamek Czocha

Zamek Czocha – warto zobaczyć na Dolnym Śląsku

Zamek Czocha odwiedziliśmy z Agą w połowie lutego. Pogoda zdecydowanie wiosenna, więc postanowiliśmy, będąc po raz kolejny w Szklarskiej Porębie, zobaczyć trochę dalszej okolicy. Tak trafiliśmy do miejscowości Sucha gdzie ów zamek się znajduje. Zwiedziliśmy też tamtego dnia sztolnie w nieodległej Leśnej, ale o tym już pisałem. Zatem chodźmy na Zamek…

MIędzyrzecki Rejon Umocniony

Międzyrzecki Rejon Umocniony – mniej znany…

Międzyrzecki Rejon Umocniony to jeden z największych w Europie obszarów ufortyfikowanych. Znajdziemy tu ponad 100 różnego rodzaju obiektów – bunkrów, budowli hydrotechnicznych czy zapór przeciwczołgowych (tzw. Zęby Smoka). Obecnie w MRU funkcjonują dwie trasy turystyczne profesjonalnie przygotowane do zwiedzania. Mowa o Pętli Boryszyńskiej i Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie. Jednak dzisiaj trochę o obiektach …

Międzyrzecki Rejon Umocniony – mniej znany… Przeczytaj

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!