Rudawy Janowickie i Góra Krzyżna, to kolejny cel naszych wypraw. Tym razem z Agnieszką postanowiliśmy spędzić noc w namiocie pod schroniskiem Szwajcarka i zobaczyć okolice. No właśnie. Pod namiotem… W połowie drogi przypomniałem sobie, że nie wzięliśmy namiotu… 😉 Na szczęście w Jeleniej Górze udało się odwiedzić jedną z sieci sklepów sportowych i nabyć drogą kupna niewielki dach nad głowę.

Schronisko Szwajcarka w Rudawach Janowickich
Schronisko Szwajcarka

Schronisko Szwajcarka – świetna baza wypadowa

Ze względu na te właśnie  „namiotowe” perypetie pod Szwajcarkę przyjechaliśmy stosunkowo późno. Po rozbiciu namiotu został już tylko czas na krótki spacer. Wybraliśmy się więc na leżącą nieopodal Górę Krzyżną. Ze Szwajcarki prowadzi tam czarny szlak. Po kilkuset metrowej wędrówce dotarliśmy do Husyckich Skał, gdzie szlak odbija w lewo. Z samych skał jest fajny widok, warto się tam na chwilę zatrzymać. Widać stamtąd choćby bardzo dobrze punkt widokowy na szczycie Sokolika. Ze względu na późną porę odpuściliśmy sobie jednak spacer na tę górę.

Góra Krzyżna – bajeczny widok

Poszliśmy w kierunku Góry Krzyżnej dobrze oznaczonym i niezbyt wymagającym czarnym szlakiem. Po dotarciu na miejsce okazało się, że wokół góry prowadzi ścieżka, gwarantująca ciekawe widoki a na sam szczyt prowadzą kamienne, dość strome schody. Na szczęście metalowa poręcz znacznie ułatwia zarówno wejście jak i zejście. Jak się okazało, Góra Krzyżna to doskonały punkt widokowy. Rozpościera się z niej bardzo sympatyczna panorama Karkonoszy i innych okolicznych pasm górskich. Warto było się wdrapać.

Widok z Góry Krzyżnej w Rudawach Janowickich

Po krótkim odpoczynku na szczycie i kontemplacji widoków wróciliśmy do schroniska na wieczorne ognisko. Spacer bardzo krótki, ale cieszę się,  że jednak zdecydowaliśmy się trochę ruszyć wieczorem. W ramach rozgrzewki przed spacerem do Bolczowa, o którym już wkrótce, sprawdził się znakomicie.

Tradycyjnie poniżej mama GPS i trochę zdjęć.

1 komentarz do “Góra Krzyżna w Górach Sokolich”

1. Pingback: Rudawy Janowickie - Jesień w górach - Weekendowy Turysta

Info o nowych wpisach? Zapisz się do newslettera. Nie wysyłam spamu!