Jezioro Garda i okolice, czyli Werona i Monte Baldo

Jezioro Garda i okolice to pomysł na sylwestrowy wypad do Włoch, który przyjąłem z lekką obawą. Sporo do przejechania i mało czasu na miejscu. Jednak natura szybko zwyciężyła i zarezerwowałem pokój w hotelu nad jeziorem Garda. Wyjazd okazał się udany. Dwa dni pięknych widoków, słonecznej pogody i dobrego jedzenia w fantastycznym towarzystwie. Czego chcieć więcej…

Jezioro Grada w północnych Włoszech

Drogę do Włoch podzieliliśmy na dwa etapy. Znalazłem pokoik niedaleko Monachium i tam wylądowaliśmy na jedną noc. Niewielka miejscowość Percha tuż nad jeziorem Starnberger przywitała nas mrozem. Pokoik w Gaststätte Zum Brückenwirt nie do końca spełnił oczekiwania. Miała być prywatna łazienka, no i była. Jeśli za łazienkę uznać zlew w pokoju. Prysznic natomiast w nieogrzewanej na stałe łazience w korytarzu. Tak więc przed kąpielą trzeba włączyć elektryczny grzejnik i poczekać, aż temperatura pozwoli na odświeżenie się.

Jezioro Garda i okolice przez Niemcy i Austrię do Włoch

Po całkiem przyzwoitym śniadaniu ruszyliśmy w dalszą drogę. Nawigacja Googlowska poprowadziła nas przez Garmisch-Partenkirchen. Warto wybrać tę trasę, bo widoki są niesamowite. Tuż przed granicą austriacką kupiliśmy obowiązkową na tamtejszych autostradach winietę za 9,50 euro. No i ruszyliśmy przed siebie. Okazało się jednak, że na niektórych autostradach obowiązuje dodatkowa opłata, czyli kolejne 9,50 euro. Warto o tym pamiętać. W stosunku do niektórych odcinków naszych autostrad cena i tak jest przyzwoita.

Jezioro Garda przywitało nas słońcem i lekką mgłą

Jezioro Grada z Monte Baldo

Jadąc do hotelu Nettuno w Brenzone postanowiliśmy trochę zboczyć z drogi. Chcieliśmy odwiedzić niewielkie miasteczko na północnym krańcu jeziora. Riva del Garda, bo o nim mowa, to bardzo ładnie położona miejscowość. Znajduje się u podnóża stromej i bardzo wysokiej góry. Niestety nie znalazłem jej nazwy. O samej miejscowości kilka słów więcej w kolejnym wpisie.

Do hotelu na zasłużony odpoczynek

Hotel Nettuno w Brenzone

Naszą bazą na Sylwestra we Włoszech był hotel Nettuno w Brenzone. Znajduje się on tuż nad brzegiem jeziora Garda. Niezbyt wysokiej klasy za to czysty i przytulny. Zresztą nie spędzaliśmy w nim za dużo czasu. Zimą krótkie dni znaczenie ograniczały czas zwiedzania i chcieliśmy jak najszybciej ruszyć w teren.

Monte Baldo i kolej gondolowa – Jezioro Garda i okolice

Pierwszy punkt tego dnia to góra Monte Baldo. Na szczyt udaliśmy się koleją gondolową. Bilet w obie strony kosztuje 22 euro. Trochę sporo, ale warto wydać te pieniądze, żeby znaleźć się na szczycie. Oczywiście można się tam wdrapać na nogach. Jednak tym razem nie było na to czasu, a i podejście wydało się dość wymagające.

Wjazd kolejką na Monte Baldo

Trzy ciekawostki dotyczące wjazdu na Monte Baldo. Po pierwsze kurs jest co pół godziny. Po drugie podzielony jest na dwa odcinki. Pierwszy krótszy i w mniejszej gondoli a drugi w zdecydowanie większej. Po trzecie gondola na drugim odcinku obraca się podczas wjazdu wokół własnej osi. Dzięki temu możemy zobaczyć jezioro Garda i okolice. Super pomysł.

Na szczycie Monte Baldo trasy narciarskie i piękne widoki

Na szczycie Monte Baldo miłośnicy białego szaleństwa z pewnością znajdą coś dla siebie. Jest tam kilka tras narciarskich a bilet na kolej gondolową to jednocześnie Ski Pass. Można więc szusować do woli.

Monte Baldo - stacja kolei gondolowej - Jezioro Garda i okolice
Monte Baldo – stacja kolei gondolowej

Jest też coś dla miłośników pieszych wycieczek. Można udać się kilkaset metrów dalej by podziwiać z góry jezioro Garda i okoliczne pasma górskie.

Widok z Monet Baldo na Riva del Garda - Jezioro Garda i okolice
Widok z Monet Baldo na Riva del Garda

Po spacerze chwila relaksu na leżaczkach i powrót na dół do miasteczka Malcesine. Tu zjedliśmy pyszny na obiad w lokalnej restauracji. No i oczywiście pokaźny dzbanek lokalnego wina. Pychotka. I tu mała uwaga. Większość restauracji i niektóre sklepy są zamknięte w godzinach wczesnopopołudniowych. Zwykle od ok 13 do 16. Sjesta, nic nie poradzisz… Po posiłku w promieniach zachodzącego słońca udaliśmy się do Werony.

Jezioro Grada i zachód słońca - Jezioro Garda i okolice
Jezioro Grada i zachód słońca

Jezioro Garda i okolice – Werona nocą nie zasypia

Samochód zaparkowaliśmy na parkingu podziemnym Piazza Cittadella w centrum Werony. Koszt to 3 euro za godzinę. Trochę sporo, ale za to wygodnie. Blisko centrum i bezpiecznie. Parking mieści się kilkaset metrów od Arena di Verona, czyli amfiteatru z czasów rzymskich.

Arena di Verona

Warto przespacerować się wąskimi uliczkami starego miasta Werony. Choć ludzi jest sporo, to tłum nie raził mnie tak, jak ten w Pradze. My wybraliśmy kierunek do Casa de Giulietta, czyli słynnego domu i balkonu szekspirowskiej Julii. Po drodze znaleźliśmy się w magicznym miejscu – Piazza Delle Erbe. To niewielki rynek w Weronie, na którym akurat odbywał się świąteczno-noworoczny targ.

Piazza Delle Erbe

Fantazyjnie przystrojony świtałem wręcz wołał: chodźcie do mnie!!! Nie wiem, jak miejsce to wygląda na co dzień i jak wygląda za dnia. Wieczorem mury i balkony z odległości i w półmroku sprawiały niesamowite wrażenie. Choć trzeba przyznać, że jeśli przyjrzeć się mi z bliska wyglądają jak ruina.

Julia i jej balkon

No i dom słynnej Julii w Weronie. Niestety brama była już zamknięta. Jednak przez kraty można zobaczyć balkon i statuę najsłynniejszej kochanki literatury pięknej. Ściany dookoła „upiększają” wyznania miłosne zakochanych z całego świata. Mnie na myśl przyszła zupełnie inna książka. „Uwodziciel” Zbigniewa Nienackiego. Ten znany z serii powieści o Panu Samochodziku autor pisał nie tylko dla dzieci. „Uwodziciela” polecam wszystkim tym, którzy chcą z innej perspektywy spojrzeć na historie miłosne opisane w literaturze pięknej.

Casa do Giulietta - Julia i jej balkon - Jezioro Garda i okolice
Casa do Giulietta – Julia i jej balkon

Na zakończenie wieczoru kolacja w jednej z restauracji w okolicy amfiteatru. Co ciekawe wszędzie ceny są podobne, czy to centrum Werony, czy mała knajpka miasteczku nad Gardą. Wszędzie też jest równie smacznie. Włoskie jedzenie bardzo przypadło mi do gustu.

Powrót nad Gardę i wreszcie łóżko. Zasłużony odpoczynek po aktywnym dniu. W końcu następnego dnia Sylwester. Jednak o tym w kolejnym wpisie.

Wybierasz się do Włoch? Zarezerwuj nocleg z Weekendowym Turystą!

Planujesz wyjazd do Włoch? Chcesz zobaczyć jezioro Garda i okolicę? Skorzystaj z Booking.com w celu rezerwacji noclegów. Rezerwując z naszego linka płacisz dokładnie tyle samo, a pomagasz nam w rozwoju bloga i przygotowaniu nowych, ciekawych materiałów.

Jezioro Garda i okolice – galeria zdjęć

3 komentarze do “Jezioro Garda i okolice, czyli Werona i Monte Baldo”